Demokrasinin Neresindeyiz

Cumhuriyet yönetimi Halkın seçtiği vekiller aracılığı ile kendi kendini yönetmesi olarak tanımlanmaktadır.

Peki gerçekte ne kadar yönetimde söz sahibiyiz.

Gerçekten yönetimde seçmenin talep ve istekleri yerine getiriliyor mu ? Yoksa Halk sadece sandığa gidip koyun gibi oy kullanmakla mı mükellef !

Peki Halk yönetim şeklinizi beğenmiyor ve sizi protesto etmek için oy kullanmasa ne olur? Yine de siz kendi oyunuzla seçilmiş olur musunuz?

Seçimler sonucu Halkı Mecliste temsil etmeye hak kazanan vekiller gerçekten Halkı mı temsil ediyor ? Halkın İstek talep ve şikayetlerini ne derecede dinliyor,Ne kadar halkla iç içe yada halkın yanında?

Neden Vekil, seçildikten sonra,1 Oyun var zaten al onu da dö..ne sok diyebiliyor?

Millet adına seçilen Vekil gerçekte Halkın haklarını mı koruyor, Yoksa ! kendi çıkarlarını mı?

Vekil millet adına faydalı işler peşinde mi? Yoksa İş takipçiliği ve Partizanlık yaparak kendi kesesini doldurmakla mı meşgul!

Benim kendi adıma seçeceğim vekili neden Parti yönetimi tayin ediyor ?

Parti il teşkilatları yada ilçe teşkilatları nasıl belirleniyor, Kimler nasıl aday olup seçiliyor ? İl genel meclis üyeleri halkın içinden mi ? Yoksa zengin sayılabilecek esnaf veya bürokrat mı ? Halk Siyasetin ne kadar içinde yer alabiliyor.

Demokrasi ve Siyaset ile ilgili bunlara benzer pek çok soru kafamı kurcalıyor! Düşündüğüm zaman ise aslında hiç bir zaman yönetimde söz sahibi olmadığımızı,Halk adına seçilen vekillerin ise Halkın çıkarları adına iş yapmadıklarını,Belli çıkar odaklarının emrinde birer piyona döndüklerini görebiliyorum.

Gerçek Demokrasi ancak ; Halkın çıkarlarını korumak ve halka daha iyi insanca bir yaşam düzeyi sunmak adına yapılan siyaset olabilir.Bunun için öncelikle yönetimde yer alacak ve Halk adına seçilmiş ve gerçekten söz sahibi olan,Mahalle meclislerinin oluşturulması gerekir diye düşünüyorum.

Milletvekili aday belirleme çalışmaları içinse O il içerisinde halkın kendi içinde referandum benzeri bir iç seçim yapması gerekir ki ! Gerçekten halkın adına seçilip ,Halkın çıkarlarını gözetsin. Asıl olan millet adına vekil olarak ,Milleti ,Mecliste temsil etsin.

Ben Halkın içinden birisi olarak şu anda TBMM çatısı altında yer alan hiç bir siyasi parti veya Milletvekilinin beni temsil ettiğine inanmıyorum.

Bir sorunum olsa ve ben vekilime ulaşmaya çalışsam,ulaşabilir miyim ? Meclis kapısına varsam benim adıma görev yapan Vekil,Asıl olan seçmeninin kapıda karşılar mı? Yoksa ! Seçim bitti 1 oyun var,Al onuda kıçına sok mu,der..

Takdir sizin....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...